Ostani doma!



Ostani doma pomeni:

1. Ostajaš v svojem domu, nimaš stikov z ljudmi izven svojega doma, ne hodiš na obiske, ne sprejemaš obiskov, ni skupnih druženj. Poskrbiš za samoizolacijo v največji možni meri.

2. Doma večkrat prezračiš prostore.


3. Poskrbiš za redno pitje tekočine (mlačne vode), ki preprečuje izsuševanje sluznice.


4. Poskrbiš za večkratno temeljito umivanje rok z vročo vodo in milom.

5. Z roko se ne dotikaš sluznice oči, nosu in ust.


6. Opozarjaš druge, da se z roko ne dotikajo sluznice oči, nosu in ust.


7. Kašljaš in kihaš v rokav ali robec, ki ga potem zavržeš.


8. Na zrak in na rekreacijo se odpraviš samo v primeru, da se dobro počutiš in nimaš simptomov bolezni.


9. Ven se odpraviš sam oziroma v družbi ljudi, s katerimi bivaš doma. Izven doma se ne družiš z drugimi ljudmi. Ob srečanju z mimoidočimi upoštevaš razdaljo 1,5 – 2 metra.


10. Ko se vrneš domov, si umiješ roke.


11. V trgovino greš sam. Za trgovino si vnaprej pripraviš seznam najbolj nujnih potrebščin in v trgovini upoštevaš razdaljo med ljudmi 1,5 – 2m. V trgovini se zadržuješ kar se da kratek čas. Plačaš s kartico, ne z gotovino.


12. Ko se vrneš iz trgovine, si umiješ roke.


13. Starih staršev ne obiskuješ. Njihovo stanje preverjaš po telefonu. Če zanje opraviš nakup v trgovini, vrečo z živili pustiš pred vrati in poskrbiš, da z njimi nimaš stika.


14. Ne lotiš se stvari, ki bi utegnile biti nevarne in bi te morebiti pripeljale do nesreče in poškodbe, zaradi katere bi bila potrebna oskrba nujne medicinske pomoči.


15. Za čiščenje in razkuževanje doma so primerna čistila, ki jih imaš doma. Po čiščenju prezračiš prostor in si temeljito umiješ roke s toplo vodo in milom. Tkanine pereš na 90 stopinj.


16. Če si kadilec, je morda sedaj skrajni čas za opustitev kajenja. Potek bolezni je namreč pri kadilcih mnogo slabši.


17. Uživaš sadje, zelenjavo, piješ dovolj tekočine, migaš in globoko dihaš.


18. Si zgled drugim.


19. K enakemu ravnanju brez slabe vesti neprenehoma spodbujaj tudi druge. Še posebej tiste, ki nimajo oziroma ne uporabljajo družbenih omrežij in zato niso v stiku s tovrstnimi opozorili.


20. Če občutiš tesnobo in ti je doma težko zdržati s samim seboj, pokličeš prijatelja ali pa enega izmed terapevtov, ki te dni ob določenih urah ponujajo brezplačne terapevtske pogovore.

Vir:
https://www.vecer.com/navodila-kaj-v-resnici-pomeni-ostanidoma-10142505

Author: Informator Kgs

Share This Post On